עין קדם ומערת אורנית

מסלול טיול למערת אורנית ולעין קדם:
ראשית המסלול הוא מתוך הישוב טירת כרמל. נכנסים בכניסה הדרומית של טירת כרמל. נוסעים ברחוב ז'בוטינסקי. חולפים על פני מספר מעגלי תנועה בהם ממשיכים ישר ובמעגל האחרון פונים ימינה לרחוב ששת הימים, ובהזדמנות הראשונה פונים שמאלה לכוון משטרת טירה. במעגל התנועה שמגיעים אליו מיד ממשיכים ישר ברחוב לניאדו עד למגרש החניה שבקצה הרחוב, לפני בית הספר פיכמן, משם ממשיכים ברגל.
המסלול: צועדים בשביל המשולט אדום לבן לכוון נחל אורנית. עולים בשביל המסומן עד למבנה נטוש על הגבעה. אם עוקבים אחר השביל האדום מגיעים למערת אורנית. למעיין עין קדם נפרדים מהשביל המסומן, פונים שמאלה ויורדים במקביל למבנה הנטוש לעבר החווה שבערוץ נחל גלים.
חולפים על פני החווה ופונים ימינה לשביל רחב המסומן כחול העולה בערוץ הנחל. לאחר כ  10-15 דקות הליכה השביל מתפצל. ממשיכים לאורך הגדה הצפונית בשביל המסומן בשחור. לאחר כ- 15 דקות מגיעים אל פתח נקבת עין קדם.

לחילופין: מסלול ל - 4X4:
נכנסים בכניסה הראשית (צפונית) של טירת הכרמל. נוסעים ברחוב הראשי (הרצל), חולפים על פני חמישה מעגלי תנועה ופונים שמאלה ברחוב השחרור. במעגל התנועה השני פונים ימינה לרחוב החרוב, וליד בית מס' 32 פונים שמאלה לדרך עפר. דרך זו עוברת לאורך פרוייקט בנייה ולאחריו - ליד חווה חקלאית, דרך השביל הכחול.
השביל עובר למרגלות מערת אורנית, עד התפצלות בה יש לבחור את השביל השחור (גדה צפונית) ולהמשיך ברכב עד מרחק קצר מאד ממעיין עין קדם.

מערת אורנית, מבט מצפון

קרוב לפתח המערה

עין קדם

מראה בחורף
בעת השריפה הגדולה בכרמל

מתוך המערה, לפני כ - 35 שנה

במערת אורנית, לפני כ - 35 שנה

הו, כמה תלול באיזור הכניסה!!!